Стратэгія абароны будаўнічай арганізацыі ад недобрасумленных спажыўцоў

У адрозненне ад юрыдычных асоб, сферай дзейнасці якіх з’яўляецца будаўніцтва, спажыўцы звычайна знаходзяцца па-за межамі ўсялякай крытыкі. Часцей іх характэрызуюць як «слабы бок дамовы» альбо «суб’ект, што заўсёды мае рацыю». Аднак, як сведчыць практыка, спажыўцоў далёка не заўсёды можна вызначыць у якасці ўзору разумных і добрасумленных контрагентаў: нярэдка даводзіцца сутыкацца з выпадкамі, калі менавіта спажыўцы парушаюць умовы заключанай дамовы, выступаюць з непамерна завышанымі ці нават увогуле неабгрунтаванымі ды незаконнымі патрабаваннямі, злоўжываюць правамі.

Прапануем разгледзець тыповыя выпадкі атакі спажыўцоў на будаўнічую арганізацыю і спосабы абароны сваіх законных інтарэсаў, а таксама магчымыя меры, скіраваныя на папярэджанне верагодных канфліктаў ды іншых неспрыяльных для юрыдычнай асобы наступстваў.


Гриняк Ольга

магистр юридических наук, юрист ООО «Исида-Информатика»

912Shape 1 copy 6Created with Avocode.

У  арт. 2 ГК адзначаецца, што суб’екты грамадзянскага права ўдзельнічаюць у грамадзянскіх адносінах на роўных, роўныя перад законам, не могуць карыстацца перавагамі і прывілеямі, што супярэчаць закону, і маюць права без усялякай дыскрымінацыі на роўную абарону правоў ды законных інтарэсаў.

Не аспрэчваючы тэзіс аб асаблівасці становішча спажыўцоў як суб’ектаў грамадзянскіх праваадносін, між тым дзеля справядлівасці варта заўважыць: пазіцыі будаўнічых арганізацый таксама патрабуюць абароны ад недобрасумленных паводзін з боку гэтых самых спажыўцоў, якія зусім не пазбаўленыя заганаў і могуць быць не такімі ўжо бяскрыўднымі і бездапаможнымі.

Патрабаванне выпраўлення недахопаў

Адным з відаў «атакі спажыўцоў» можа з’яўляцца патрабаванне выпраўлення недахопаў, што былі выяўлены ў жылым памяшканні. Так, вельмі распаўсюджанымі з’яўляюцца заявы аб неналежным узроўні вільготнасці, аб парушэнні тэмпературнага рэжыму, аб шчылінах. Але далёка не заўсёды прычыны гэтых недахопаў маюць дачыненне менавіта да будаўнічай арганізацыі: самі спажыўцы нярэдка ўласнымі дзеяннямі ці бяздзеяннем спрыяюць узнікненню адзначаных дэфектаў: вентыляцыйныя шахты заклейваюцца шпалерамі альбо, яшчэ горш, насуперак свайму тэхнічнаму прызначэнню становяцца месцамі для ўбудавання бытавой тэхнікі, а не ўзгодненая са спецыялістамі перапланіроўка часам можа стаць прычынай неспрыяльных наступстваў як для самаго спажыўца, так і для яго суседзяў. Аднак наяўнасць гэтых акалічнасцяў (фактычная адсутнасць віны) не засцерагае будаўнічую арганізацыю ад патэнцыяльнай пагрозы «атакі» з боку спажыўца. Адпаведна, актуальным з’яўляецца выпрацоўка стратэгіі паводзін, калі ўсё ж такая сітуацыя ўзнікла.

912Shape 1 copy 6Created with Avocode.